10-åringen och kondomer...

Storebror var med sin klass idag på ungdomsmottagningen. Det fick lite info och så, som de brukar, delades ut varsin kondom.
Vid middagen började vi prata och samtalet kom in på att storebror varit där.

10-åringen frågade vad ungdomsmottagningen var för något.
Jag förklarade, så gott jag kunde, och så sa jag att där kan man också köpa kondomer billigt. Men idag fick de varsin.
"Men varför då!" utbrister 10-åringen.
"Ja, men om de har en tjej som de vill ligga med så måste man ju ha kondom, annars kan hon ju bil med barn."
"Ja, men man får väl inte ligga med nån när man är bara 15" säger han då.
"nja jo,," jag visste inte..trodde det var 16 eller så men storebror visste.
Jag fortsätter:
"Men man behöver ju inte ligga med någon om man inte vill. Man kan ju vänta tills man gifter sig"
Då säger 10-åringen:
"Men har inte de (kondomerna) ett bäst före datum då?!!!!"

och jag bryter ihop av skratt..
"jo de har de"
Så fortsätter ungen:
"Ja annars tar ju glidmedlet slut" "Så står det bäst före 090130 så ska man använda den dan innan, DÅ är den allra bäst"

I mellan mina skratt attacker försöker jag fråga honom, varför han tror det är glidmedel på. Och försöker även att förklara Bäst före datum.. att de ska hålla tills dess och inte att de är bäst dagen innan datumet..

Men vilken unge!!'
(hade inte de kunskaperna eller tankarna när jag var 10 år)

Kommentarer
Postat av: Asa Eden

Ajo, det hade du nog........he he he

Du forresten, du ar utmanad i min blogg!!!

2009-01-23 @ 11:28:52
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Isabelle

ASG

Sådan mor, sådan son. Eller hur är det man säger...L

2009-01-23 @ 13:14:16
Postat av: Isabelle

Varför funkar det inte att använda * (asterix) på din blogg? De försvinner och texten blir fet istället. Jaja...du förstår väl ändå :)

2009-01-23 @ 13:17:18
Postat av: sus

sådant är bra att kunna om man ska bli underläkare... :-)

2009-01-23 @ 18:04:29
Postat av: Gabriella

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! När du lessnat på den ungen kan jag adoptera honom!!!!! :D

2009-01-23 @ 18:22:05
URL: http://blogg.alltombarn.se/gabriella/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0