Cancer = en Trojan

Sonen som är 10-år frågar:
"Vad är det för cancer som morfar har?"
"Ja det heter Lymfom" svarade jag. 
"Men vart sitter det någonstans" undrar sonen.
"Ja det är lite svårt att säga, det kan sätta sig vart som helst. Hos morfar blev det ju i testikeln men det finns i blodet och i lymfsystemet och då kan det sätta sig vart som helst tror jag, i magen, lungorna osv. Men de har röntgat och inte hittat några fler tumörer, så det är ju bra" försöker jag förklara även om jag inte har full koll.
Då svarar sonen som är en klok, uppdaterad 10-åring:
"Ja ha, det är som en Trojan alltså. Som ett virus som kommer in i datorn, sprider sig och kan sätta sig precis vart som helst. Och kan vara jätte svårt att ta bort"

Ja det är väl så det är..typ.
Cancer är som en Trojan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va hemskt änddå =/

men det är ju bra att pojken fick en uppfattning om det =)

2009-07-26 @ 20:44:39
Postat av: Lena

Klok son.

2009-07-26 @ 22:41:20
Postat av: Ida

Smart. Det är bra med egna reflektioner.

2009-07-27 @ 11:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0