Ibland är det svårare

Ja ibland är det svårare att försöka leva upp till bloggens namn.
NJUT AV LIVET
och det är därför den även heter NjutAvLivet -Även när det är tufft.
För jag tror att man måste försöka se ljuspunkter, mål, delmål osv för att orka.
Nu är det tufft för min pappa och min väninna.
Pappa börjar cellgiftsbehandling på måndag.
Väninnan är opererad, i måndags, och väntar på mer info och vilken behandling det blir.
Bägge två cancer, men olika typer.
Det blir tufft för alla runt om med, men alla måste vi på något sätt klara även detta.
Sonen som är 10 år frågar.
13 och 15 åringen säger inget, men funderar säkert.
10-åringen frågar: Är det cancer, är den ond..eller vad säger man, kommer han tappa håret, hur mår han, har han leverfläckar (eh?)..osv osv.
Alla svar har han köpt och svalt, inte direkt kommenterat, mer än svaret på frågan om leverfläckar ("Nej, han har inte leverfläckar")
"Vilken tur för det är så äckligt"
Så det är han sätt att hantera, vi andra får hitta våra sätt.
Men på något vis så klarar vi det här med och mitt i allt så måste vi hitta små små stunder att Njuta av livet.




Kommentarer
Postat av: Gabriella

Neje! Var det cancer i alla fall? F*n... Håller mina tummar blå för att det ska gå bra. Stora kramar. G.

2009-07-11 @ 21:36:18
URL: http://blogg.alltombarn.se/gabriella/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0