6 st 13-åringar i ett tält

Ja det hade vi på tomten i natt.
Det var skratt och prat till kl 02.30 och nu på förmiddagen är det tyst och de sover som klubbade.
Dottern vaknade först och kom in.
"Mamma, du är inte så snygg i håret" (nä jag har alltid nytt världsrekord på kuddfrisyrer)
Jag: "Nä hä, får jag inte se ut så här när det kommer in? Med nalle puh nattlinne och håret rätt upp?"
Dottern: "Du kan väl i alla fall platta ner håret, blöta det.."
Jag: "ja men då blir det ju platt istället"
Dottern: "Men du kan ju blåsa det... och så kan du klä på dig."

En dusch och kläder blev det, men inte tänker jag ställa mig och blåsa håret...där gick gränsen (blåser det ju inte ens i vanlig fall).
Jag försöker få henne att ta till sig mottot "Var och en skäms för sig.."
Men när det gäller att skämmas för föräldrarna så är det väl lite känsligt just nu när man är 13 år. Det är ok.

Nu ska vi se om vi får liv i dem, om 30 minuter ska vi vara klara och åka bort för att bevittna kusinens konfirmation och det vore ju trevlig om alla 13-åringar kom hem till sina familjer och hade ätit frukost innan.

Vi får se om det går eller ej.


Kommentarer
Postat av: Asa Eden

Bra motto! he he he ;)

2009-06-03 @ 09:14:42
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0