Action på vår gata

Kom nyss hem från Birsta, shoppingens mekka, och hamnade "mitt i naturen" "djurpolisen" eller liknande program..
Ett rådjur kom rusandes i vil panik och föll ihop på tomten brevid vårt hus, en tomt där ingen bor.
Så efter att ha kollat om rådjuret skulle resa sig och springa vidare, gick vi försiktigt fram och tittade. Det verkade som om det höll på att dö och de ryckningar som var då mest var dödsryck.
Ringde polisen som skickade hit en jägare. Han tänkte skjuta, men som tur var så hade rådjuret redan dött.

Fick då även lära mig att om det kommer ett djur och springer in på en tomt och där faller ihop och dör, så är det tomt ägaren som har rätt till djuret.

Så jag ringde P.B och frågade om de ville ha rådjuret. Men de var inte itresserade, inte vi heller...
Jägaren tog med sig det och skulle mata rävarna med det!

Så mitt i naturen, mitt på Alnö, mitt i villaområdet...gissa om 11-åringen med kompisar tyckte det var spännande...

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Oj! Värsta dramat. Förstår att grabbsen tyckte det var spännande. Själv är jag alldeles för blödig så det var tur det inte hände hos oss.

2009-05-24 @ 13:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0