Ibland är mannen en idiot

Om ni läst om mitt vaccinationsförsök vet ni hur jobbigt det är för mig.
Nu hade jag trixat och fixat så att det skulle lösa sig.
Mannen och jag åkte alltså dit till vaccinationsstället och hade bestämt med Kristina att hon skulle ta mig off.
Mannen går in. Konstaterar att det inte är någon idé för mig att gå in. SÅ långt är allt bra och han är super!
Så får han träffa Kristina och blir vaccinerad. Hon frågar om jag kommer och han svarar "nej, det gör hon nog inte".
Och självklart tror hon då att jag backat ur och sitter hemma.
Jag pratar med mannen ett par gånger i mobilen, jag på parkeringen utanför och han inne vid vaccineringen.
Jag säger flera gånger, fråga om inte hon kan komma ut till mig då, jag kan lägga mig i bakluckan eller ngt.
Flera gånger.
Men han bara säger att hon är upptagen.
Idag pratade mamma med Kristina. Och PRECIS som jag trodde så hade hon uppfattat att jag stannat hemma.
Hon tänkte, tänk om Kicki bara kommit med så hade jag kunnat gå ut till henne.
T.o.m i bilen hem hade hon tänkt på det.
Så om bara mannen sagt. "nej hon kommer nog inte att gå in, hon sitter i bilen utanför" ja då hade det troligtvis varit klart nu (om jag inte tvär vägrat).
Men nu har jag ingen plan B.
Krisitna vaccinerar inte förrän om 14 dagar igen.
Läkaren på VC som jag har kollat med där det ev ska gå, är på semester i NewYork.
Vaccinet kommer att ta slut.
Om jag får svininfluensan och dör är det indirekt mannens fel. Bara så ni vet.
Ibland är han bra, men ibland är han en idiot. Just nu det sista.
(men det går väl över igen)

Kommentarer
Postat av: Carin K

Oj, när du ändå hade laddat för det...



Något helt annat: Möten kan upplevas väldigt olika beroende på vem man frågar...

2009-10-29 @ 16:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0