Vattenskidshow

Tjattar med en gammal vän på facebook och blir påmind om mina galna tonårs dagar.
Vi har i alla år varit i svärdsjö på sommarloven.
Ett år kom vi på att vi skulle ha en vattenskidshow. Många ungar på samma ställe och vi mer eller mindre bodde i vattnet.
Vi var kreativa!
Vi snickrade ihop ett plastbadkar med skidor och en dusch som vi drog upp efter båten och satte Helena Kovacs i.
Vi fixade en "botten" på en spark och åkte på.
Surfingbräda, trickskidor, vi körde med tre linor och tre personer som korsade varandra och bytte positioner efter båten. mm mm
Och självklart måste det vara ett stort final nummer! En PYRAMID!! Det brukar man väl ha.
Vem var minst och lättast att ha högst upp på pyramiden?
Jo...
Jag
Vi tränade på land, hur jag skulle komma upp på axlarna på de som stod under.
Pyramiden bestod dock bara av tre personer.
Båten drog upp oss alla tre samtidigt jag med en fot i bakre hällan på varsin skida av baspersonernas skidor. Sedan upp på deras lår och vidare upp på axlarna. Lite vingligt men det gick! Väl uppe var det nog de som var under som hade det tuffa jobbet.
Så kul, så kreativt, så galet!!
Två år körde vi denna pyramid.
andra året gick det inte lika bra och jag fick hjärnskakning, men det är väl smällar man får ta.
jo...mamma och pappa var inte där innan allt. När de kom åkande in på campingen och ser pyramiden ute i vattnet åkandes efter båten tänkte de "men OJ vem är galningen som står högst upp?"
haha tur att de inte kom tidigare...)
ska i alla fall vännen försöka scanna in bilder från detta och det vore ju kul. Jag har ingen bild på spektaklet, det enda jag har kvar är en t-shirt som vi lät trycka upp
Röda med vit text och en vattenskidåkarsiluett "Smednäsets Water Ski Gang"
HIMLAR VAD KUL DET VAR!

Kommentarer
Postat av: Agneta L

Mmm och jag var en av dem som stog i botten med röda märken på låret efter att du klättrat/hasat dig upp på våra axlar... minns också att jag åkte "på rygg" i vattnet tills jag planade. Sen hör till saken att jag hade låååångt hår som aldig var uppsatt som sedan var skit trassligt!

2009-09-04 @ 20:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0