14år

I dag fyller lilla prinsessan 14år
Eller liten är hon väl inte längre.
Men jag kommer alltid komma ihåg känslan när hon föddes.
Dels för att när hon låg på min mage och allt var så skönt, över, inget mer ont. Ja då bajsar hon ner sig och mig (och ni som fått barn vet hur det första bajset är). Barnmorskan fick gå och bada henne och en annan sköterska fick tvätta min mage och jag ville bara hon skulle sluta. Jag sa till henne att jag kan ta det sedan. Då svarade hon att om vi inte tog bort det direkt skulle det aldrig gå bort. Och självklart för att det är en otrolig upplevelse, varje förlossning.
När vi sedan skulle bestämma namn så var det svårt. Innan hon var född så var det troligen en Hanna, men sedan kom hon till världen och såg inte ut som någon Hanna.
Vi satt runt henne, flera i släkten, och sa en massa namn. Rätt var det var så hickade hon. På namnet Frida och så fick det bli.
Så grattis Frida 14år!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0