Opsykologisk sköterska

Var på vårdcentralen idag och skulle ta lite prover.
Det var INTE en av de bra, trevliga sköterskorna som var där. Det var mitt hat objekt som tidigare gjort illa mig vid provtagning. Nå väl.. Nu var det hon som skulle ta proverna i alla fall.
Jag gillar inte att bli stucken. Har haft stark fobi, och har väl det fortfarande men kan i alla fall klara av det nu utan att svimma. Hon vet det, och läkaren sa till innan.
När jag ligger där och hon ska börja säger hon: "Oj vad mycket vi ska ta, nu har doktorn tagit i" "Undrar om jag ska ta en grov nål så att det rinner snabbare, annars kanske jag måste sticka dig två gånger" "eller ska jag ta den vanliga nålen".
Jag:" Ja men om det inte går kan vi ju ta resten sedan"...
Hon: "Nä nu tar vi allt som doktorn skrivit". "Vad tror du, ska jag ta den grova nålen..Du har ju bedövningssalva så du känner ju inte den GROVA nålen ändå" och så visar hon mig nålen!! "Ja ha nu sticker det till...du känner väl inte den GROVA nålen nu...oj vad det rinner bra här"
 ... ...
Jag kan säga att det där är saker man absolut inte vill höra innan. IDIOT!
Jag vet inte vem som blev mest lättad när det var över. För när hon var klar utbrister hon "MEN NU VAR DU DUKTIG"
Japp jag vet.

Kommentarer
Postat av: Marie Sundberg

Otroligt! Så många grodor som hoppar ut ur samma mun på samma gång. Psykologisk/empatisk kompetens? Klart underkänt. Strongt av dig att ligga kvar!

Sedan att jag skrattade när jag läste ditt referat av situationen är en annan sak, det var så dråpligt beskrivet.

2010-02-18 @ 21:33:29
Postat av: Helene Taflin

Idiotiska jävla sjuksköterska. Ibland är det så att man skäms över sina kollegor...

2010-02-18 @ 23:14:44
URL: http://taflin.net
Postat av: Kicki

Haha, ja Marie så var det. Och denna gång har jag inte överdrivit utan snarare minskat ner historien..

Skit sköterska.

Men jag klarade det :-D

2010-02-19 @ 15:38:12
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Ida igen

Du ser, jag tar med mig hela sprutan till jobbet på måndag då.. :P

2010-02-20 @ 09:18:35
URL: http://www.pepsoblaiseplejs.se
Postat av: Katarina

Ida: NEJ TACK! Vill inte se!

2010-02-20 @ 10:45:15
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0