Tävlingsmänniska..jag?

Ska hämta dottern efter dans träningen.
Stannar vid rött ljus.
En bli åker upp bredvid. En Audi kombi, inte jätte ny, inte skrotig.
Två unga killar.
De i bilen på min vänstersida gasar, rullar lite framåt.
Jag har sten koll på dem, bilarna som har grönt.
Jag står still. Sedan sakta sakta kryper jag fram för att precis när det slår om gasa på.
(Det gäller att komma först iväg, sedan spelar det ingen roll. Efter ett 10-20 tal meter får de köra om.)
Jag vinner.
De åker upp jämsides med mig igen.
Jag tittar på dem och ler.
Så blir det rött vid nästa ljus också.
Vi stannar en bit från vita linjen för att kunna smyga fram.
Det är super halt ute.
-6 grader och lätt regn..
Jag kollar på bilen bredvid och missar när det går över till gult på väg mot grönt.
Men jag gasar på.
Gasar lite, gasar lite mer än vad jag tror går utan att sladda.
Men det fungerar, däcken greppar.
Jag vinner igen!
Min puls har ökat något.
Tävlingsmänniska?
Jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0