Skidåkning med astma

Idag tänkte jag att jag skulle åka skidor även om det var -15 grader. Måste ju träna mig om det är kallt även när kortVasan går.
Det sket sig totalt.
Efter några hundra meter, drog det åt sig i lungor och luftrör. Stannade och tog medicin. Fortsatte sedan, dum som man är!
Men efter ett tag så var det stop. Bara att vända och åka tillbaks. Och när det är så illa att det inte går att fortstätta hela rundan på 5,5 km då känns det som om det är lååååång väg tillbaks.
Så otroligt ont som jag fick idag har jag nog aldrig fått och hade det inte varit för att jag vet att det kommer att ge sig efter ett tag hade jag bett om att få åka till akuten.
Undrar just vart min gräns går? När tar det helt stop?
Åkte direkt till apoteket och inhandlade en LungPlus, ska testa den en annan dag, för nu pallar jag inte riktigt.
Och just nu ser jag inte fram emot KortVasan....

Om Lungplus

Lungplus är en munburen fukt- och värmeväxlare för idrott, astma och i förebyggande syfte.

 

(och hur snygg är man med denna i munnen...)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du får hålla ångan uppe med crosstrainern tills det blivit lite varmare ute. Tycker du att den är bra? Jag är sugen på en sån!

2010-02-01 @ 11:28:29
Postat av: Kicki

Crosstrainern är kanon. Men om man är lång som mannen bör man ha en med större hjul = längre steg. Men vi använder den bägge två. Blir riktigt svettigt efter 20 minuter.

2010-02-01 @ 12:52:57
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0