Höll på att göra "En Åke"

Idag höll jag på att göra en idiotisk sak.
Nästan lika idiotiskt som min lärare på mellanstadiet (åke skog) gjorde.
Han tog cykeln ner på stan i Falun, några km, för att tanka bilen.
Lite snopet att cykla till stan, sedan fundera varför man åkte dit, och sedan konstatera att bilen som skulle tankas ju var hemma.....
Idag tänkte jag att jag skulle ta cykeln eller jogga ut till mina föräldrar som bor 1 mil från oss.
Men så kom jag på varför jag skulle dit. 
Jag skulle ju hämta hem Frida och Axel.
Idiot, tänkte jag...jag kan ju inte jogga dit för att hämta dem.
Så jag tog bilen.
När jag svänger in på mamma och pappas grusväg tänker jag
Vilken tur att jag tog bilen så vi kommer hem igen...hinner bara tänka klart så slår det mig.
IDIOT
Jag hade visst kunnat springa eller cykla till föräldrarna, DE hade ju kunnat köra hem mig och barnen sedan.
suck
Idiot var det va?

Kommentarer
Postat av: Asa Eden

Gud vad tokigt, just nar jag satt o laste ditt lustiga inlagg.......ringde pappa Åke!

2010-05-12 @ 12:48:03
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0