Polarkliniken i Sundsvall

Jag har försökt få en tid för konsultation ang en ev bukplstik hos Polarklinien i Sundsvall.
Först fyllde jag i det formulär som de har på hemsidan, väntade tre veckor men inget svar.
Då mailade jag, och det tog en eller två veckor innan jag fick svar. Tyvärr var jag kanske inte helt tydlig med att det gällde sundsvall så jag blev inbokad i Umeå.
Fick ett telefonnummer att ringa.
Ringer en måndag och de ska återkomma under dagen eller dagen därpå med en tid. Ingen ringer tillbaks på hela veckan.
Jag ringer dem igen. Får sitta och vänta i telefonen och lyssna på när de diskuterar tider och datum och ingrepp..och till slut får jag en tid, om några veckor. Besöker kommer då ta 45 minuter.
Så kommer dagen och jag åker dit. Blir pacerad att sitta och vänta så "kommer de snart och hämtar dig". Efter 30 minuter lessnar jag och frågar om Hans, som han heter, är där. Då berättar de att han är försenad och att det kommer ta ett tag till då han opererar.
Jag ber om en ny tid, då jag inte har tid att sitta ett tag till och sedan vara där 45 min till för min konsutlation.
Hon strular på, letat tider, svamlar runt.
Kanske att jag kan få en tid kl 17 den 2 mars men hon vet inte säkert eftersom Hans kommer med tåget från stockholm kl 16.30 (känns lite tight med tid där tycker jag menmen....)
Hon ska återkomma och bekräfta tiden sedan. Jag frågar om hon mailar mig men hon vill SMS:a tiden.
Lite senare samma dag får jag ett SMS där det står.
"Hej, du har en bokad tid hos Eva i morgon kl 08.45. Välkommen! Storgatan 33"
Tycker att det är konstigt att jag fick en tid så snabbt och till någon Eva istället för Hans, men det är väl ok. Tänkte svara på SMS:et för att kolla att allt är ok, men det går inte att svara på.
Så idag, närmare -20 grader ute, är jag på plats kl 08.30 utanför Polarkliniken i Sundsvall. Stängt.
Tänker att jag är tidig och går tillbaks till bilen för att värma mig.
08.40 fortfarande stängt
08.45 stängt, ringer Polarkliniken och BelleVisage då de håller till i deras lokaler. Telefonsvarare på båda ställena.
08.50 kommer människan som sköter bokningarna och som jag pratade med igår.
"Hej, nu ska vi se"...vi är fortfarande ute..."men det är ju du som var här igår" säger hon.
"Ja, jag fick ju ett SMS med en ny tid" svarar jag
"Nähä..men det var bara en påminnelse till mig själv att jag skulle kolla tiden åt dig, det är vårat system som skickat ut det"
Då går jag upp i molekyler...och går.
Men hur i hela h-vete ska jag veta att det inte är en tid till mig när det står det i SMS
Då ropar hon och frågar om hon ska ta bort den tiden som jag ska ha.
MEN KORKADE MÄNNISKA
Efter alla dessa turer så borde hon ju fatta att jag vill ha en tid.
Men klart...om de som jobbar med henne klarar av det så är risken att de är lika korkade de med så jag vet inte om jag vågar. Just nu lutar det bestämt åt att välja Läkarhuset i Norr istället eller någon klinik i Stockholm.
Vad hände med kundfokus, serviceminded..?
Jag BLIR GALEN! Jag är det något jag inte klarar så är det KORKADE människor som inte kan sköta sitt jobb.
Och nu har jag träffat ett praktexempel.
GAAAH

Kommentarer
Postat av: Helene Taflin

Välj polarkliniken i Umeå istället, kunniga, proffsiga och garanterat inget strul!

2011-02-19 @ 11:22:45
URL: http://taflin.net
Postat av: Katarina

Helene: Ja kanske det, det hade bara varit så enkelt att ta konsultationen här i stan och op. i Umeå, även återbesöken här. Men det blir nog en tur till Umeå ändå, för detta går ju inte. Hon har förövrigt inte bekräftat den nya tiden som hon skulle...

2011-02-19 @ 12:41:22
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0