Distriktsläkarjouren/akuten

Ja ha, det var ju nästa väntat.
Fredagens febertopp slutade med att jag vid 22-tiden gav upp.
"Nu orkar jag inte mer, nu åker vi in"
Skulle tippat på att febern då var 40 och pulsen 140 och efter två veckor med feber och febertoppar är man inte kaxig. Till saken hör att innan jag av egen fri vilja åker till sjukhuset så ska det till MYCKET.
Fick vänta i telefon i över en halvtimme, fick vänta länge på en bår på sjukhuset och sedan när det var dags för mig var feber nere i 38,9 och pulsen 108 så det var ju mycket bättre.
Efter koll och Bisoprolol (för rusningen) fick jag åka hem igen 00.20. Läkaren på Infektion resonerade som så att "på helgen är det ingen som kan tänka vettigt ändå" "vi skickar hem alla som kan stå och gå".
Tryggt att ha kollats upp, men oroligt att det skulle braka iväg igen.
Natten gick rätt ok...
Fasar nu för denna natt.......håll tummarna...skicka en tanke...allt som kan stoppa febern!

Hur ska man då NjutaAvLivet i den här sitsen då?
Jo, OM man lyckas slappna av på den hårda britsen och tränga undan det dunkande hjärtat och febern som bränner. Om man lyckas med det så är det rätt intressant att ligga och lyssna på de andra som ligger brevid, larm som kommer osv.
Men helst hade jag varit hemma UTAN feber.

(dag 16 med feber)

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Håller tummarna tills de blir blå! Kramar till dig.

2007-09-08 @ 19:20:48
URL: http://fyragryn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0