Kris på jobbet pga chefen

Det kommer snart bli kris på mitt jobb.
Ja, jag är väl inte kvar då kan jag tänka men jag förstår inte hur DE tänker.
De vill bygga upp en kundservice som ska bli stor och ge service till kunderna från hela myndigheten.
Först och främst så borde man väl då bygga upp en stabil bas med kompetent folk...

Men här:
Byter man ut personer. Ger dem vik och tar in nya. Ger tillsvidare anställningar till folk som kommer utifrån och släpper duktiga medarbetare som varit där över ett år....
Värdesätter inte den personal som faktiskt har varit där rätt länge och sitter med en MASSA kunskap.
Har en chef som inte är en bra chef, inte någor stöttande, peppande chef utan bara en kontrollerande chef.

Nu snart slutar jag som har rätt mycket kunskaper inom området.
Nu snart slutar en kille som varit där i ett och ett halvt år som kan massor.
Nu snart slutar en eller, värsta scenariot, två av de som hela verksamheten bygger på, de som är klippan i arbetet.
Allt pga chefen och konstiga prioriteringar.

Jag säger bara det att...De kommer ALDRIG att komma till målet med EN kundservice för hela denna myndighet, i alla fall inte så länge som man jobbar på detta sätt.
Och det är rätt skönt att inte vara kvar då..

Kommentarer
Postat av: Kjell G. Holmsten

Var jobbar du Socialstyrelsen, SLV, Läkemedelsverket? Vore intressant att veta! Men jag känner igen det där även från den privata sektorn, det finns likadan byråkrati där.

2008-04-23 @ 16:02:44
URL: http://kgholmstens.blogg.se/m_022007.html
Postat av: mona

Tjena Kusin.

Mamma sade att du hade en urgullig mopsbild i din blogg så jag var bara tvungen o kolla haha. För jag gillar ej mopsar men ....den här gången får jag väl bekänna att mopsen på din blogg var såååååå söt... Valp ju! Alla valpar är urgulliga oavsett ras :p

Kramar

2008-04-24 @ 19:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0