Sonen fyller 14 år idag

Grattis mitt första barn son nu blivit 14 år.

För 14 år sedan slängde jag mig ut i det okända med en dramatisk start.
De gjorde ett försök att dra igång förlossningen två veckor tidigare pga havandeskapsförgiftning.
Fick upplysning om att det var "för omoget" det skulle inte hända något, vi skulle nog få gela igen kanske ett par gånger innan det skulle gå att starta förlossningen.
Så jag fick en tablett för att sova gott och samla krafter.
Mannen åkte hem för att göra det samma.
Så en timme senare gick vattnet och allt drog igång med en rivstart.
Efter ett par timmar i en enda lång värk gav jag upp.
Ryggbedövning, dåliga fosterljud och sugklocka. Och så släpper klockan, ett försök till och du är ute.
Upp på magen, det var som igår och all smärta allt var glömt, allt var bara bra.

Igår fick jag ett SMS från dig.
MVG på svenskan och MVG på engelska uppsatsen :-)

Tänk vad de 14 åren gick fort.....



Kommentarer
Postat av: Michael

Hälsar du grattis från mig? :D

2008-01-16 @ 17:17:15
URL: http://www.metrobloggen.se/tidningsbud
Postat av: Isabelle

GRATTIS till 14-åringen!!!

2008-01-16 @ 22:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0