Skvaller och slutsatser

En av dr tre gruppcheferna på mitt jobb var här om dagen på ett annat kontor i en anna stad än där jag arbetar.
Någon från det kontoret ringde och pratade med någon på mitt kontor.
Chefen hade åkt med ambulans till stora sjuhuset för hna hade fått en hjärtinfarkt.
Hon hade blivit aldeles grön i ansiktet, eller var det benet?
Snacket börjar direkt.
I korridoren.
Ett tiotal medarbetare börjar spekulera "ja det är ju inte så konstigt, så stressigt som det är här"
"ja det är klart, hon tar på sig massor och jobbar över"
"och så ska hon vara med barn och barnbarn"
efter ett tag kommer någon till.
"Har ni hört att-......fått en propp i benet"
"NÄÄ en propp??"
"Ja en propp eller infarkt"
"ja så som läget är här är det ju inte konstigt"
"men vem ska vara vår chef nu då?"
"Ja vi måste ju ha en chef"
"men hur ska det här bli"

Jag jobbar och känner hur jag bara vill gå ut och säga åt dem att SLUTA Spekulera och gå och jobba istället.
Säkert närmare 20-30 minuter stod de där.
Snacket fortsatte sedan under dagen i fika rummet.

TIll slut hade hon fått en propp eller infarkt, eller kanske inte stroke. Och allt berodde på stress. Hon mådde bättre hade någon hört.
Ålder är det inte någon som vet 64 gissade det flesta.

Ska ju bli intressant och se hur det egentligen var...
Fattar inte varför folk inte väntar på fakta istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0