För 15 år sedan kom du, med dramatik, till världen!

I morgon, eller rättare sagt i natt när klockan har smugit sig in någon timme till den 16 januari, var det precis 15 år sedan du kom till världen.
Det var inte helt odramatiskt och jag kan fortfarade "uppleva" kvällen/natten om jag läser min förlossningsjournal.

Det var inte dags ännu, du var beräknad till den 29 januari. Men jag mådde inte bra och de började fundera på min och din hälsa. De gjorde en koll och jag var inte "mogen" för att sättas igång enligt läkaren. Men de gjorde i alla fall en gelning och sedan sa hon:
"Det kommer inte att hända något idag, det här kommer vi att få göra om igen så ska vi se om vi kan starta igång förlossningen".
Då var klockan 13.00

Mannen åker hem och jag lägger mig för att sova, får något så att jag ska somna och sova lugnt.

22.20 Går lite fostervatten (fast jag fattade inte först..)

23.15 Går och duschar

00.40 Säger det poff och vattnet går "på riktigt" och allt drar igång hysteriskt snabbt.
01.00 Söker de Gyn efter som CTG-kurvan inte ser helt ok ut.
02.20 Får EDA (ryggbedövning)
03.25 Kallar de på jouren pga låga fosterljud som inte hämtar upp sig.
           De lägger mellanstora sugklockan. Det är svårt, tappar första gången.
           Lägger igen och drar värksynkront två  värkar. 
           Klipper.
           Mellan dragningarna har de svårt att höra fosterljuden, innan omkring 150.
03.37 Föds Du och skriker efter en minut.

Du hade navelsträngen ett varv runt halsen.
Och hotad syrebrist.
Men du är helt perfekt!
Längd 50. Vikt 3560
Jag är slut, vi ringer de nyblivna morföräldrarna och berättar att det ligger en liten Anton på min mage.

Det är helt otroligt vilken tur vi hade, det hade kunnat gå åt skogen helt. Eller med massa komplikationer.
Men du klarade dig galant.

En smart kille med mycket känslor i din kropp.
Du är ett år yngre än alla andra i klassen och ändå har du G, MVG och en massa VG i betyg vid jul nu i åk 9.
Du har humor och ett stort intresse för att kunna lite om mycket. 

Så nu är längden och vikten lite mer än för 15 år sedan, vet inte hur lång exakt men för att gissa har de 50 cm förvandlats till 184 cm!!

Så GRATTIS MIN "BÄBIS" PÅ DIN 15 ÅRSDAG!!!

   

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja det spelar ingen roll hur stora ens barn blir så är de allt en lilla bebis :)

2009-01-15 @ 17:17:12
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken pers. Jag blev alldeles rörd när jag läste. Jag kommer också ihåg orden du sa när du ringde. Det var så skönt att allt var bra. Tänk att det är så länge sedan.

Mamma (mormor)

2009-01-16 @ 12:38:58
Postat av: Sus

ja tänk vilken kännsla med ett barn som föds.... och nu såååå stor. Fin bild föresten,he he :-)

2009-01-16 @ 18:26:23
Postat av: Asa Eden

Hua, vilken pers!

Vilken tur att allt gick bra, man far ju kalla karar.

2009-01-16 @ 18:43:55
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: eva.karin klint

hälsa honom och grattis på födelsdag.. oj tiden går fort.. kram eva-karin

2009-01-17 @ 15:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0