Viktkampen v?, hur gör jag??

Nu har jag verkligen ingen koll på vecka längre, men det startade 1/9-08 så 6,5 månad nu då.
Fortfarande INTE EN DROPPE coca cola, det är bra gjort!!
Vikten går ner, men mycket långsammare. ..
Nu är det ca minus 15,5-16 kg och midjemåttet -18 cm.
Men jag ska jobba på ett tag till. Nu när det är lite mildare ute så kommer promenaderna att bli oftare och längre.

Min husläkare undrar när jag ska avslöja knepet, jag tror han tycker det är fusk det jag gör.
Men den totala insatsen består av:
* Reductil (som man får på recept, får inte ha högt blodtryck och det är täta koller i från start då man måste gå ner en viss % och blodtrycket får inte stiga!!) Påverkar mättnadskänslan och förbränningen, sägs det.
*Ingen läsk
*Ingen godis (har nu börjat lite lite med en pytte bit på helgen, inget mer)
*Inget fikabröd
*Inget vittbröd
*Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, ev ngt kvällsmål före kl19-19.30
*Äter ej tills jag är proppmätt, ca 80% mätt. 
 Är det svårt att veta när det är? fråga dig själv:
 Är jag mätt nu? och om det är svårt att veta fråga dig själv:  
 Är jag hungrig nu? och troligen kan du då svara nej. Sluta då!

Beslutsamhet, karaktär! Det är det enda som krävs...förbered mentalt ett bra tag innan du kör igång, trappa ner på socker så som godis, läsk mm. Abstinensen kommer säkert ändå, ta en banan och ett glas vatten. Eller gör något, typ gå ut och gå eller kör en maskin med tvätt!! För det går att  klara även den.

Så, nöjd nu Dr O?

Kommentarer
Postat av: Helene Taflin

Är det dr O på Alnö VC så har vi i så fall träffat honom idag... men Theas mage (som du helt plötsligt hade blivit bra).. Så typiskt. Iallfall så är jag imponerad över hur duktig du varit. Kram på dig!!!

2009-03-13 @ 20:05:30
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=taflin
Postat av: Anonym

Helene: Jo det är Dr E.O (kom på att det finns två Dr.O där). Min absolut favvo Dr.

Men han var rädd att de som läser här skulle bli knäkt av den snabba viktnedgången :-D

2009-03-13 @ 21:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0