Plogbilen!!

Snart förklarar jag krig med den som plogar på vår gata.
Det är inte första gången som han gör så här..
Han åker på motsatta sidan av vägen, där det inte bor någon, och gör en rak fin kant så att snön från den sidan åker ut i vägen. Sedan kommer han igen och plogar upp den snön på vår uppfart.
Ja men JÄTTE KUL!
Idag hade jag en vall som var över knäna på mig. Och jag kan meddela att så mycket har det inte snöat i natt och jag vet, för vi skottade i går kväll.
En kväll såg vi hur han körde först på motsatta sidan, ut med snön i vägen, och sedan så kom han igen och förde över allt till oss.
Idag tog det "bara" EN TIMME att få bort allt eftersom jag först fick hacka mig igenom vallen innan det gick att skotta bort den.
Nä nu överväger jag starkt att göra så här.
Nästa gång han kommer och gör samma sak, för det gör han säkert, så tänker jag bara slänga ut allt i vägen, för det är inte min snö och den ska inte till mig!
Snart förklarar jag krig med den som plogar på vår gata.
Det är inte första gången som han gör så här..
Han åker på motsatta sidan av vägen, där det inte bor någon, och gör en rak fin kant så att snön från den sidan åker ut i vägen. Sedan kommer han igen och plogar upp den snön på vår uppfart.
Ja men JÄTTE KUL!
Idag hade jag en vall som var över knäna på mig. Och jag kan meddela att så mycket har det inte snöat i natt och jag vet, för vi skottade i går kväll.
En kväll såg vi hur han körde först på motsatta sidan, ut med snön i vägen, och sedan så kom han igen och förde över allt till oss.
Idag tog det "bara" EN TIMME att få bort allt eftersom jag först fick hacka mig igenom vallen innan det gick att skotta bort den.
Nä nu överväger jag starkt att göra så här.
Nästa gång han kommer och gör samma sak, för det gör han säkert, så tänker jag bara slänga ut allt i vägen, för det är inte min snö och den ska inte till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0