Plogen del2

Ja ha ja…nu har plogbilen slagit nytt rekord.
Vallen idag var 30-40cm hög och 1-1,5 m bred in på vår uppfart! Och jag säger det igen, så mycket snö har det inte kommit.
Igår skottade vi så att det var tomt framför postlådan och en bra bit till så att postbilen skulle komma fram. Idag såg i vi nästan inte ens lådan och då har vi en stor postlåda.

Jag ringer kommunen, igen, då jag känner mig uppgiven när jag står i snövallen. Nä det är ingen som jobbar på kundservice idag! Och varför inte det? Jag jobbar på en statlig myndighet och inte har vi stängt idag, skärpning kommunen!! Jag blir hänvisad till ett jour nummer, där det så klart är upptaget. Efter många försök får jag prata med en kille som vänligt men bestämt hänvisar mig att återkomma PÅ MÅNDAG!! Jag men HALLÅÅÅ!.
Till slut ska ha i alla fall be någon ansvarig ringa upp mig, ja men tjena…MEN faktiskt så ringer det en annan man, två timmar senare, precis då jag är klar med skottningen. Och han ska framföra det vidare och se om det går att göra något åt problemet. Det ska bli intressant att se…vi väntar med spänning.

I dag tog det 1 tim 35 min och då hade jag hjälp av 16-åringen.
Nu är jag slut, min kropp pallar inte detta så resten av dagen är liksom sabbad. Men tur att jag var ledig och inte skulle på jobbet, det är liksom lite svårt att komma ut med en Citroen C1 när vallen är lika stor som bilen
;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0