Poff, sa 3v semester

Tre veckor i husvagn med familjen (och delar av familjen, de droppade av en efter en)..

Först tog jag tåget till sth där familjen med husvagn väntade på camp Nygård.
Var på stan en sväng och träffade sedan en bardomskompis/husvagnskompis och hennes hund. Vi grillade och surrade.
:-)
Sedan drog vi till västkusten och bästa campingen, Solviks Camping vid Kungshamn/smögen.
En vecka var vi där med familjen, två husvagnar till med lillebror och fam, storebror och fam och mina föräldrar.
Några cykelturer blev det men inte så många då jag kände av halsen lite.
Sola blev det, och kolla på båtar och olbilgatoriska saker som promenera på smögenbryggan och även att spela minigolf. Grilla fisk och äta gott.
Mmmm...
När veckan gått tog vi pick och pack och drog till Ugglarps camping, mellan Halmstad och Falkenberg.
Inte kanon väder, men ok.
Ett par besök på Ullared blev det med.
Bad i hav och tipspromenad runt i omgivningarna.
Äldsta sonen åkte hem med mormor och morfar, så var vi bara 4..
..
Nästa stop blev Göteborg, med göteborgshjul, fika på stan, shopping och Liseberg. Jo just ja,...ett besök på jourakuten med för att få penicillin, halsfluss konstaterades.
Ajaj..
Sedan ställde vi kosan mot Dalarna. Landade på kvällen på Smednäset. Ljuvliga dagar följde med vattenskidor och bad. Vi låg på en brygga i tre hela dagar!
Yngsta sonen åkte hem med min storebror, så var vi bara 3...
Lite shopping på Stadium i Falun, men annars bara ta det lugnt. Middagen på torsdagskvällen blev ärtsoppa och våfflor som enligt tradition serveras där.
Jo just.. hamnade på akuten i Falun, eftersom mitt hjärta fick frispel.
Så nu är vi hemma igen. Tvättmaskinen går för fullt och jag känner att jag har inte semestrat klart ännu, vilken tur att jag bara ska jobba en vecka och sedan ha två veckor semester till!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0