"Kuckelimuckmedicin"

Nästa gång vi får hosta ska jag koka egen hostmedicin.
Min mamma har ett recept från en "Klokgumma" som bodde i Kvarnsveden i Borlänge, Ris-Axelina. Hon kunde se på folk vad som var fel, och om man inte trodde på hennes gåva så skickade hon iväg en och man fick ingen hjälp. Min farmor var dit en gång med min farbror, måste fråga honom om han minns det, men han var liten då så det är kanske inte så troligt.
Ska bli spännande att koka ihop lite kuckelimuckmedicin..få se om det hjälper.

Kommentarer
Postat av: Mona

Hade ju bra gärna velat veta vad som finns i kuckelimuckmedicinen har hört talas om Axelina många gånger verkar ha varit en himla intressant kvinna

2011-12-17 @ 01:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0