När pesonkemin inte stämmer

Kan det vara bra att försöka identifiera vad det är som gör att du blir irriterad på personen i fråga.
Kanske det till och med är något som du kan se och acceptera när du har kommit på vad det är.
Eller så kan du tänka att "det här ligger hos henne/hnom, det ska inte få ta enerig från mig, det är inte mitt problem det är ju hennes/hans"

Det går åt så mycket energi om man är irriterad på en annan person, och det är inte värt det.
Problemet är den andra personens. Inte ditt.
Låt henne/honom tycka så, eller bete sig som en idiot, eller vad det är. Det är inte du som ska skämmas eller irriteras över det.

Är det allt för intensivt kanske man kan säga ifrån, eller försöka förklara hur du upplever de hela....beor på vad det är.
Fungerar inte stora middagar eller praktiska saker i vardagen, gör på något annat sätt. Dela på er eller något...

Men det går att släppa. Låta bli att bli irriterad,jag vet! Jag har provat....får ibland återfall men tar mig snabbt ur det igen ;-)
Det gäller att hitta din egen strategi som fungerarför dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0