Tjejvasan

Jo då, det blev en tjejvasa.
Jag kan inte rekommendera att åka den med bara en fralla i magen, och med bara 6km skidåkning i benen. Inte heller att ladda genom att ligga i soffan med magkatarr sedan slutet av december.
MEN
Det går!
Jag tänkte ge upp i Hökberg, då hela jorden snurrade. Men efter två muggar blåbärssoppa och en halv bulle, nyvallade skidor så tänkte jag i alla fall att jag måste ju testa. Och sedan fanns det ingen återvändo.
Det var bara att räkna ner till nästa stop, och inte tänka mil utan bara tänka siffror. Och om jag tog mig till nästa stop, ja då skulle jag ta mig i mål.
Det tog tid och jag tog det lugnt, vallade om skidorna en gång själv och en gång med hjälp. Käkade kexchoklad och vatten 4 ggr och i både Hökberg och Eldris blev det två muggar blåbärssoppa.
Jag hade superbra glid, men inget fäste den första milen, tyvärr. Sedan blev det något bättre.
Kroppen idag, dagen efter, känns oväntat bra...vi får väl se om det blir värre i morgon eller om jag klarat mig så pass bra.
Blir det en till Tjejvasa?
Tja...varför inte...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stort GRATTIS. Det var verkligen bra gjort, men jag vet ju att du är envis.

2011-02-27 @ 15:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0